Cu ocazia Zilei copilului, în Piața Civică a municipiului Tulcea și în câteva zone adiacente au avut loc evenimente dedicate copiilor. Felicitări organizatorilor.
Tot pe 1 iunie, în timp ce Piața Civică era plină de minori, în marea lor majoritate copii cu vârsta mai mică de 12-14 ani, printre corturile în care cei mici erau invitați la diverse ateliere și activități s-a strecurat, nestânjenit, un punct de alimentație publică cu nelipsitul grătar și nelipsitele umbrele care fac reclamă câte unei mărci de bere.
Salutăm și pe această cale intrarea pe piața de street-food tulceană a domnului Gemănaru, care, sub brandul „La Liman”, a ales să-și extindă și în stradă afacerile din domeniul restaurantelor. La cât de noi erau cortul și plitele-grătare, bănuim că Ziua Copilului a însemnat debutul domnului Gemănaru în zona de street-food.
La Liman a încălcat codul comercial al Asociației Berarii României
Lângă cortul în care bucătarii pregăteau fleici, cârnați și ale lucruri recomandate de nutriționiști copilașilor, în principal, se aflau umbrele care promovau brandul de bere Birra Moretti, deținut de către colosul mondial Heineken.
Heineken România face parte din Asociația Berarii României, asociație ce are un Cod de Comunicare Comercială la care au aderat toți membrii săi.
Codul respectiv prevede reguli foarte stricte referitoare la interzicerea promovării berii printre persoanele cu vârste mai mici de 18 ani. De asemeni, Codul de Comunicare comercială al Asociației Berarii României prevede explicit:
Comunicarea comercială cum ar fi panourile, posterele din stațiile de autobuz etc. Nu va fi amplasată în apropierea și în raza școlilor, liceelor, grădinițelor, locurilor de joacă sau în alte locuri folosite în special de persoane aflate sub vârsta de 18 ani pe o rază de 200m.
Ori, umbrelele care promovează o marcă de bere se aflau fix în mijlocul unui eveniment destinat copiilor, în general celor aflați mult sub vârsta de 18 ani.
A fost încălcat și Codul de Marketing Responsabil al Heineken
Heineken, proprietarul mărcii Birra Moretti, are propriul Cod de Marketing Responsabil prin care, printre altele, interzice angajaților și colaboratorilor să să desfășoare acțiuni de marketing sau comerciale în sau în apropiere de:
Școli, locuri de joacă, atracții pentru copii (de exemplu, parcuri de skate, cluburi de adolescenți, etc.) […]
De asemeni, Heineken le cere oamenilor săi:
Întrebați-vă: Nu este locația activității sau a evenimentului dvs. vizitată în mod predominant de minori (cel puțin în ultimele trei luni)?
Pentru o companie atât de mare este foarte important să promoveze consumul responsabil de alcool și să evite complet expunerea minorilor la acțiuni care îndeamnă la consum de alcool:
Dorim să ne asigurăm că fiecare comunicare de marketing și comercială ajunge la un public adecvat ca vârstă, motiv pentru care creăm controale pentru a restricționa la cine poate avea acces la promovarea noastră de marcă sau activitățile noastre de marcă, proprie ori plătită.
Folosim regula 70/30. Aceasta înseamnă că respectivul nostru conținut este prezentat în locuri în care cel puțin 70% din totalul publicului este limitat la cei care depășesc LPDA. Atunci când aplicați regula 70/30, asigurați-vă că respectiva componență a publicului este revizuită în mod regulat pentru a rămâne conformă.
Berea lângă locul de joacă a devenit marcă locală
De ceva vreme, indiferent de acțiunile care au loc în Piața Civică, în colțul dinspre strada Babadag al acesteia este amplasat cel puțin un punct de alimentație publică dotat cu grătar/plită și înconjurat de băncuțe acoperite cu umbrele ce fac reclamă la bere.
Astăzi în Piața Civică avea loc un eveniment dedicat 100% copiilor, iar prezența materialelor de marketing ce promovează berea era cu atât mai nepotrivită.
Dar acestea nu ar trebui să-și găsească loc în Piața Civică nici cu alte ocazii, dat fiind că la nici 10 metri de amplasamentul uzual al teraselor volante unde se promovează diverse mărci de bere se află un loc de joacă permanent, unul dintre cele mai mari din această parte a orașului.
Da, HORECA a avut niște ani grei, trebuie ajutată să-și revină, dar nu neapărat promovând berea și alte băuturi alcoolice pentru minori.